Fabijan Lukin, Fran Pregernik,
Tomislav Sukser Korisnička dokumentacija za obojivo računarstvo |
|||||||||||||||||||||||||||
4 Grafičko sučelje za simulacijuSimulator obojivog računarstva s kojim bi valjalo započeti uvod u obojivo računarstvo pokreće se iz datoteke PaintableSimulator.GUI.exe. Na početku nas dočeka jedan zid obojan u crno. To nije slučajnost, svi zidovi su crne boje u simulaciji, a određena stanja obojivih računala koja su rasuta po zidu će biti prikazana u raznim bojama, tek toliko da iskoristimo naše vizualne receptore. 4.1 Izgled i dijelovi simulatoraOsnovni izgled ekrana simulatora obojivog računarstva Za početak, možemo objasniti smisao pojedinog izbornika. Glavni izbornik, što se i iz imena da naslutiti, služi za obavljanje osnovnih operacija u simulatoru. Prva stavka u izborniku je pokretanje nove simulacije pod nazivom Nova simulacija. Druga stavka, Nova standardna simulacija, je pokretanje simulacije već predefiniranih parametara, prvenstveno namijenjena za programere programa i njihovo testiranje. Na kraju, posljednja stavka izbornika služi za prekidanje simulacije. Spomenute stavke za pokretanje nove simulacije i za prekidanje simulacije imaju svoje kratice na alatnoj traci. Pri dnu ekrana nalaze se informacije o trenutnom stanju simulatora, gdje se može vidjeti koliko je taktova procesora prosječnog obojivog računala proteklo, koliko paketa se u određenom trenutku šalje u čitavoj komunikacijskoj mreži, te postotak izgubljenih paketa kao rezultat fiktivne greške u komunikaciji. Drugi dio pri dnu ekrana (Debug) predstavlja ispis najbitnijih događaja simulatora. Glavni izbornik simulatora Sljedeći izbornik jest izbornik u kojem određujemo prikaz simulacije. Prva stavka imenom Prikaži tipove je u pravilu izbornik koji se dodatno proširuje i koji ima popis učitanih programa, te time možemo izabrati program čiju vizualizaciju ćemo pratiti na ekranu. Grafički prikaz sadrži mogućnosti s kojima možemo izabrati način vizualizacije. To su mogućnosti pod nazivom „PaintableSimulator.Visualisation.DisplayGDIPlus“ i „PaintableSimulator.Visualisation.DisplayGDI“. Prvi označava korištenje GDI Plus Windows API-ja za iscrtavanje slike na ekran, a drugi označava običan GDI Windows API. Ovisno o samom računalu na kojem se pokreće simulator i njegovim karakteristikama, jedan od ta dva načina je bolji. Stavka podizbornika „Prikazuj informacije“ označava prenose li se informacije simulacije iz same jezgre simulacije do ovog grafičkog sučelja. Ukoliko se te informacije ne prenose, simulacija je ponešto brža. Stavka „Prikazuj ekran“ označava hoće li se ekran iscrtavati tokom simulacije automatski ili ne. Ukoliko se ekran neće automatski prikazivati, pokretanjem stavke „Prikaži trenutni ekran“ prikazujemo sliku koja je rezultat vizualizacije simulacije tog trenutka. Stavka Zoom izbornika Prikaz je vrlo vjerojatno razumljiva sama po sebi, ona služi za uvećanje ili umanjenje prikaza, a njezin je raspon od 10% do 200%. Izbornik za prikaz U drugom dijelu izbornika Prikaz ne određuje se način prikaza na ekran nego se nude mogućnosti pokrane vizualizacije u datoteke. Prva mogućnost pohrane je u obliku animacije gdje je rezultat spremanja video datoteka (AVI), a u podizborniku određujemo hoće li to biti nekompresirana video datoteka, ili datoteka kompresirana metodom Intel Indeo 5 ili HuffYUV. Za opcije Intel Indeo 5 i HuffYUV, odgovarajuća potpora tim formatima mora biti instalirana na računalu. Na kraju, posljednja stavka izbornika Prikaz koju opisujemo se zove „Spremi sliku“ koja sprema trenutni prikaz s ekrana u datoteku. Slika se sprema u formatu PNG (Portable Network Graphics) u podmapu „ScreenShots“ u odnosu na mapu gdje se nalazi opisivani simulator PaintableSimulator.GUI.exe. Ekstenzija koja se dodjeljuje slikama jest bmp. Drugi dio izbornika za prikaz Sljedeći na redu je izbornik s akcijama. Prva stavka naziva „Ubaci novi program“ služi za ubacivanje novog programa u jedno od računala na već spomenutom zidu. Za ubacivanje senzora u jedno od računala poslužit ćemo se stavkom „Ubaci senzor“. Šećer na kraju predstavlja mogućnost brisanja obojivih računala sa zida, što je ustvari ništa drugi nego simulacijska zamjena za masovno umiranje označenih računala iz raznih razloga. Izbornik Akcije Uz prethodno navedeni izbornik, izbornik Debug je jedan koji će vjerojatno češće biti korišten. Prva njegova stavka pod nazivom „Prikaži info o PCu“ služi za prikazivanje informacija o odabranom obojivom računalu. Sljedeća stavka Radi/Stani služi za pauziranje simulacije gdje se onda može stavkom Korak izvoditi korak po korak simulacije, odnosno služi za nastavak simulacije. Posljednja stavka Komunikacija omogućava ili onemogućava bilokakvu komunikaciju između bilo koja dva obojiva računala. Izbornik Debug Stavke alatne trake istih naziva kao i nabrojane stavke iz posljednja dva izbornika imaju istu funkcionalnost kao i stavke u izbornicima, a nalaze se na alatnoj traci zato jer su najčešće korištene. I na kraju, posljednji izbornik O programu služi za prikaz osnovnih podataka o programu i njegovim autorima. 4.2 Pokretanje simulacije i opcije simulacijePočet ćemo s klikom na alatnu traku, na gumb Nova simulacija. S desne strane nam se otvorio jedan izbornik s raznim opcijama. Za početak ćemo objasniti osnovne opcije. Prva opcija pod nazivom Maksimalni broj PCova određuje maksimalni broj obojivih računala koja će biti postavljena na zid. Stvarni broj će gotovo uvijek biti nešto manji zato da se postigne određena pravilnost u postavljanju računala na zid. Izbornik Početni PCovi određuje vrstu računala koja će biti postavljena na zid. GenericPaintableComputer označava obično obojivo računalo, zatim PressureSensorComputer označava obojivo računalo sa senzorom pritiska, a TemperatureSensorPaintableComputer označava obojivo računalo sa senzorom za temperaturu. Za ovaj primjer ćemo odabrati najobičnije obojivo računalo GenericPaintableComputer. Komunikacija među obojivim računalima je bežična, a na ovom mjestu se može odrediti i njezin radijus. Na kraju, posljednja od osnovnih opcija je pohrana animacije simulacije u video datoteku. Za određivanje datoteke, može se napisati ime u odgovarajuću kućicu, ili se datoteka može odabrati klikom na gumb „...“ Osnovne opcije simulacije Napredne opcije simulacije mogu se prikazati na dva načina: abecednim redom ili po grupama (označeno crvenom i plavom bojom na slici). Napredne opcije simulacije
Opis naprednih opcija simulacije 4.3 Ubacivanje programa na zidUz ostavljene predefinirane postavke, sad je red da pokrenemo simulaciju klikom na gumb Početak simulacije. Nakon toga smanjit ćemo prikaz na 50% odabravši Zoom i 50% iz izbornika Prikaz. Za prvi puta, privremeno ćemo zaustaviti simulaciju klikom na gumb Radi/Stani, te ćemo kliknuti na gumb Ubaci program kako bi ubacili jedan program na naš zid. Iz dobivenog popisa programa s desne strane, odabrat ćemo Virus: Ebola Prototype, te kliknuti na gumb Opcije, kako bi odredili obojivo računalo gdje ćemo ubaciti željeni program, te eventualno njegove opcije. Odabir programa za ubacivanje Odabrani program Virus: Ebola Prototype nije nešto što ima dodatnih opcija, pa ćemo zato odmah krenuti na odabir obojivog računala za ubacivanje. U tu svrhu ćemo kliknuti na gumb „...“ te ćemo onda kliknuti negdje na naš zid na jedno od naših računala, kao što je prikazano na slici. Odabir početnog računala za program Na kraju ćemo kliknuti na gumb Ubaci program te ćemo učitati program u odabrano obojivo računalo. Zatim, ostaje nam još da isprobamo izvođenje simulacije korak po korak nekoliko puta, što ćemo napraviti s nekoliko klikova na gumb korak. Žuti kružić oko jednog obojivog računala označava da je to obojivo računalo portal, tj. ono preko kojega je neki program ušao na zid, te ovisno o namjeri programa, proširio se dalje. Obavljenih par koraka simulacije Sad možemo pogledati širenje dotičnog programa (virusa) u punoj snazi simulacije, pa ćemo stisnuti gumb Radi/Stani. Za nekoliko trenutaka cijeli zid bit će prekriven ovim programom. Izgled zida nekoliko trenutaka nakon nastavljanja simulacije 4.4 Pregled sadržaja obojivog računalaJoš jedna podosta zanimljiva stvar jest pogledati što svako od obojivih računala ima na sebi. Zato ćemo kliknuti na gumb PC Info na alatnoj traci te s mišem doći nad računalo koje želimo promotriti. Oko njega će se prikazati jedan kružić koji predstavlja radijus komunikacije, a obojiva računala drugačije obojana su ona koja su susjedi sa trenutno odabranim obojivim računalom. Informacije o obojivom računalu S desne strane nalaze se podaci o tom računalu, gdje ID označava neki slučajan broj, koji bi valjalo promatrati kao serijski broj jednog obojivog računala. Lokacija u obliku koordinata određuje položaj računala na zidu, u fiktivnim jedinicama za duljinu. Zadnja stavka IsAlive označava je li to obojivo računalo živo. Pri dnu, nalazi se sadržaj lokalne podatkovne stranice (Local HomePage), te se nalazi sadržaj zrcaljenih podatkovnih stranica od susjeda odabranog obojivog računala. Informacije o zrcaljenim podatkovnim stranicama odabranog obojivog računala
|