Fabijan Lukin, Fran Pregernik,
Tomislav Sukser Korisnička dokumentacija za obojivo računarstvo |
|
6 Potpuna klijent-poslužitelj simulacija6.1 Parametri i pokretanje poslužiteljaPoslužitelj je program koji je namijenjen za komunikaciju s klijentom na način da je simulacija pokrenuta na poslužitelju, a do klijenta dolaze samo podaci bitni za prikaz simulacije. Parametri koji su bitni za komunikaciju nalaze se u datoteci PaintableSimulator.Server.exe.config. U njoj se nalaze parametri s kojima će poslužitelj biti pokrenut. Datoteka je u obliku XML dokumenta. Najbitniji dio te datoteke je prikazan ovdje: ... <PaintableSimulator.Server.Properties.Settings> <setting name="ServerPort" serializeAs="String"> <value>8989</value> </setting> <setting name="ProcessFragmentsDirectory" serializeAs="String"> <value>ProcessFragments</value> </setting> <setting name="MachineName" serializeAs="String"> <value>localhost</value> </setting> </PaintableSimulator.Server.Properties.Settings> ... U postavci ServerPort nalazi se vrijednost 8989 što je predefinirana vrijednost za pristup na kojem će klijent uspostaviti vezu s poslužiteljem, a u postavci MachineName nalazi se vrijednost localhost, što označava ime računala na kojem će poslužitelj biti pokrenut. Za naš primjer, koristit ćemo te predefinirane vrijednosti. Za promjene parametara navedenih u konfiguracijskoj datoteci može se koristiti bilo koji tekstualni editor. Poslužitelj je komandno-linijska aplikacija koja se pokreće iz izvršne datoteke PaintableSimulator.Server.exe. Nakon podešenja poslužitelja, možemo ga pokrenuti. Pri tome će rezultat izgledati kao na slici. Izvođenje poslužitelja se prekida pritiskom na bilo koju tipku. Pokrenuti poslužitelj 6.2 Pokretanje klijentaZa pokretanje klijenta u okruženju klijent-poslužitelj potrebno je izvršnu datoteku PaintableSimulator.SmartClient.exe pokrenuti s prekidačem /remote. Prilično jednostavan način jest napraviti kraticu pomoću naredbe Create Shortcut. Nakon toga, potrebno je promijeniti sadržaj kratice tako da se nakon imena izvršne datoteke doda prekidač „/remote“, kao što je prikazano na slici. Stvaranje kratice za klijenta Nakon toga, možemo pokrenuti klijenta pomoću te kratice. Na prvom prikazanom prozoru, valja kliknuti na Next. U novoprikazanom prozoru valja podesiti postavke za spajanje na poslužitelj (one moraju biti iste kao što su definirane u konfiguracijskoj datoteci poslužitelja). Postavka Server Application Name bi trebala imati vrijednost „PaintableSimulatorServer“, što joj je i predefinirana vrijednost. Nakon toga možemo kliknuti na gumb Test koji će provjeriti stanje veze i poslužitelja. Podešavanje klijenta Klikom na gumb Next otvara se novi prozor u kojem se ispisuje sažetak podešavanja, te se klikom na Finish u tom prozoru dolazi do glavnog prozora aplikacije SmartClient. Nakon toga, način rada u aplikaciji SmartClient jednak je onom opisanom u prethodnom poglavlju. 6.3 Napomena o kompatibilnostiPostoje izvjesne situacije u kojima će ostvarenje veze klijenta prema poslužitelju biti problematično. Jedan od mogućih problema je greška prilikom testiranja postavki u podešenju klijenta, no sam klijent može se najnormalnije pokrenuti i komunicirati s poslužiteljem. Drugi mogući problem jest nemogućnost ostvarenja veze uopće. Problemi vezani uz to leže u korištenim Microsoftovim tehnologijama, gdje je uspostavljanje veze vrlo teško ili nemoguće ukoliko se bilo koja od aplikacija nalaze iza sigurnosne zaštitne stijene. Problem je ponajviše izražen ukoliko se koristi Windows 2003 Server, dok na operacijskom sustavu Windows XP ima manje problema prilikom uspostave veze.
|